Ontwikkelen op een veilige plek

Wij zijn er voor iedereen

Bij Onder de Linde werken we in een veilig leerklimaat waarin de ontwikkeling van het kind centraal staat. Wij inspireren, prikkelen nieuwsgierigheid en hebben vertrouwen en respect voor elkaar en onze omgeving: wij doen het samen! Zo geven we elk kind de ruimte om te ontwikkelen op eigen tempo en om te ontdekken waar zijn of haar kracht ligt.

Onze leefregels

Wij vinden het belangrijk dat ons hele team een bijdrage levert aan onze missie. Daarom volgen we de volgende leefregels:

• Ik maak dagelijks contact met elk kind!
  • Ik bied betekenisvol en contextrijk onderwijs!
  • Ik stimuleer nieuwe gedachten!
  • Ik luister naar de ander!
  • Ik doe mee!

Onze kernwaarden

Nieuwsgierig

Vervelen? Nee hoor! Wij blijven kinderen prikkelen en uitdagen door ze telkens nieuwe thema’s en methodes aan te bieden. We zien waar het enthousiasme van kinderen vandaan komt en blijven zoeken naar manieren om dit erin te houden. Want dat geeft ons ook energie.

Verbindend

Kinderen opvoeden en helpen ontwikkelen doen we samen: met leerkrachten, ouders, naasten en de hele gemeenschap. En iedereen levert een bijdrage op zijn eigen manier. Wij vormen als school het middelpunt van Hegelsom en brengen mensen bij elkaar. We gaan er samen voor!

Positief

Bij ons is het glas altijd halfvol. Want wij zien wat er wél kan en goed gaat. We complimenteren het proces in plaats van het resultaat, zodat we kinderen blijven enthousiasmeren om door te gaan. We gaan uit van ieders individuele kracht en proberen hier het beste uit te halen.